Niestandardowe filtry
Z przyjemnością informujemy o dostępności niestandardowych filtrów stożkowych w naszej ofercie na 2018 rok. Filtr stanowi niestandardową konstrukcję zapewniającą optymalny przepływ powietrza przez obudowy Eventuri, w których filtr jest montowany w konfiguracji odwróconej. Jest to bezpośredni zamiennik filtrów do wszystkich układów dolotowych wykorzystujących obudowy Eventuri z włókna węglowego oraz będzie montowany we wszystkich nowych układach dolotowych dostępnych od 2018 roku.

Filtracja i budowa

W przeciwieństwie do wielu producentów układów dolotowych wykorzystujących standardowe filtry, dzięki szeroko zakrojonym pracom badawczo-rozwojowym i inwestycjom, opracowaliśmy wyjątkową konstrukcję filtra zapewniającą optymalne parametry użytkowe dzięki opatentowanej konfiguracji odwróconej. Materiał filtracyjny jest wykonany z siatki włókninowej poddanej próbom według ISO 5011 oraz spełnia wymagania stawiane fabrycznie montowanym filtrom. Siatka składa się z dwóch warstw i jest całkowicie sucha, co oznacza, że nie występuje ryzyko uszkodzenia przepływomierza powietrza na skutek zanieczyszczenia olejem. Filtry obejmują dwa stożki, kierujące przepływem powietrza zgodnie z poniższym opisem: 

  1. Stożek wewnętrzny – ułatwia kierowanie doprowadzanego powietrza przez filtr oraz zapewnia równomierny profil prędkości przepływu powietrza na całej długości materiału filtracyjnego. Stożek zapewnia sprawny przepływ powietrza przez filtr, bez zaburzeń.
  2. Stożek wewnętrzny – wytwarzany maszynowo o wyjątkowym profilu i optymalnym kształcie ułatwiającym przepływ powietrza do środka, w kierunku do dołu stożka i płynny przepływ do położonych dalej rur dolotowych. Stożek tworzy kontrolowany obszar zaburzeń przepływu wokół końcówki wylotowej, zapewniając zbieżny przepływ powietrza z dużą prędkością oraz profil przepływu powietrza w przewodach prowadzących do silnika o wysokiej prędkości.

Przepływ powietrza

Przepływ powietrza przez filtr oraz wylot powietrza z układu dolotowego do rury łączącej z silnikiem jest płynny oraz przebiega z wysoką prędkością. W praktyce oznacza to, że silnik ma możliwość bardzo skutecznego pobierania powietrza, co przekłada się na szybszą reakcję na otwarcie przepustnicy, jak również wzrost mocy i momentu obrotowego silnika. W przypadku silników z turbosprężarką, ze względu na mniejsze opory przepływu powietrza, możliwe jest wcześniejsze osiągnięcie doładowania szczytowego. Próby wykazały, że nasze układy dolotowe w znacznym stopniu ograniczają cykl pracy przepustnicy spalin w stosunku do fabrycznie montowanych układów.

Poniższe schematy przedstawiają symulacje CFD (obliczeniowa mechanika płynów) przebiegów linii prądu oraz rozkładu prędkości dla układu z nowym i oryginalnym filtrem. 

Poprawa parametrów

Próby układów dolotowych Eventuri z oryginalnymi oraz nowymi filtrami na hamowni wykazały wzrost mocy i momentu obrotowego silnika. Pozwoliło to zweryfikować nasze modele teoretyczne oraz udowodnić, że nowe, usprawnione filtry w istotny sposób wpływają na przepływ powietrza przez układ dolotowy. Wzrost mocy w stosunku do oryginalnych filtrów zależy od pojazdu. Poniżej podano wyniki dotychczas wykonanych pomiarów. Wykresy te przedstawiają porównanie układu dolotowego Eventuri z oryginalnym oraz nowym filtrem. Nie porównywano wyników dla fabrycznych układów dolotowych, w stosunku do których poprawa parametrów będzie jeszcze większa.

Estetyka

Poza usprawnieniami technicznymi, usprawnione filtry przypominają wyglądem silniki odrzutowe, a po zamontowaniu w obudowie z włókna węglowego, mają wyjątkowo dynamiczny wygląd. Patrząc wewnątrz obudowy z włókna węglowego – doskonale widoczna jest osłona zewnętrzna z laserowo wykonanym logo producenta otoczona siatką filtru. Imponujący widok.  

Zastosowania

Usprawnione filtry mogą być stosowane we wszystkich układach dolotowych Eventuri produkowanych od lutego 2018. Stanowią one również bezpośrednie zamienniki filtrów do istniejących układów dolotowych Eventuri, w których wykorzystywane są oryginalne podwójne filtry stożkowe montowane w konfiguracji odwróconej w obudowach Eventuri. Nowe filtry są dostępne dla wszystkich układów dolotowych Eventuri za wyjątkiem:

  • BMW E92/E90 M3
  • Audi C7 RS6/RS7
  • Honda Type R FK8